tisdag 26 april 2011

v.41+0

Ännu en vecka har gått och vi går nu in i graviditetsvecka 42, det har alltså gått en vecka sedan beräknad födsel och jag känner mig så otroligt otålig nu! I natt har jag drömt massor som haft att göra med förlossningen, det har känts som att jag sovit väldigt lätt och vaknat tusentals gånger. Jag känner att jag är så spänd inför att det kan hända när som helst att det antagligen är därför jag sover så dåligt. Det som känns positivt nu är att det inte är mer än ca. 10 dagar kvar som mest till vi får träffa vår bebis, och det är ju egentligen inte så länge om man jämför med de 41 veckor vi redan väntat. Men man hoppas ju på att det ska hända tidigare!

Idag väntar ett besök hos barnmorskan, vi hade egentligen tid i morgon men hon hade väldigt fullt då och tyckte jag var så långt gången att hon ville träffa mig redan idag. Så får vi lyssna på lilla underbara hjärtat idag! :)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!